fbpx

Колко калории трябва да приемате на ден, за да отслабнете? (част 1)

Колко калории трябва да ядете средно?

Отговорът на този въпрос зависи от множество фактори, включително възрастта, ръста, настоящото тегло, нивото на активност и метаболитното здраве, наред с други.

Когато се опитвате да отслабнете, основно правило е да намалите приема на калории до 500 калории по-малко, отколкото тялото ви е необходимо, за да поддържа текущото ви тегло. Това ще ви помогне да свалите около 450 грама телесно тегло на седмица.

По-долу са дадени средните калории, които отчитат тези фактори.

Жени

Средната, умерено активна жена на възраст между 26-50 години трябва да яде около 2000 калории на ден, за да поддържа теглото си, и 1500 калории на ден, за да отслабне с 450 грама на седмица.

Жените, които са активни и ходят повече от 3 мили на ден, ще трябва да консумират 2200 или повече калории дневно, за да поддържат теглото си и поне 1700 калории, за да отслабнат с 450 грама на седмица.

Младите жени в началото на 20-те трябва да приемат повече калории. Те се нуждаят от около 2200 калории на ден, за да поддържат теглото си.

Жените над 50-годишна възраст обикновено изискват по-малко калории. Средната средно активна жена над 50 години се нуждае от около 1800 калории на ден, за да поддържа теглото си и 1300 калории на ден, за да отслабне с450 грама на седмица.

Тези оценки не се отнасят за жени, които са бременни или кърмят, тъй като имат значително по-високи нужди от калории.

Мъже

Средният, умерено активен мъж на възраст между 26 и 45 години се нуждае от 2600 калории на ден, за да поддържа теглото си, и 2100 калории на ден, за да отслабне с 450 грама на седмица.

Активните мъже, които ходят повече от 3 мили на ден, може да изискват 2 800–3 000 калории на ден, за да поддържат теглото си, и 2300–2500 калории на ден, за да отслабнат с 450 грама на седмица.

Младите мъже на възраст 19-25 години имат по-високи енергийни нужди. Те изискват средно 2800 калории на ден, за да поддържат теглото си и до 3000, ако са активни. За да загубят 450 грама седмично, умерено активните млади мъже трябва да консумират 2300–2500 калории дневно.

Нуждите от енергия намаляват с напредването на възрастта на мъжете. Между 46–65 години умерено активните мъже се нуждаят средно от 2400 калории на ден. След 66 години средните нужди от калории на мъжа намаляват до около 2200 калории на ден.

Деца

Децата имат много различни нужди от калории в зависимост от тяхната възраст, височина и ниво на активност.

Докато средното дете изисква 1200–1400 калории на ден, средно активното тийнейджърче изисква 2000–2 800 калории на ден. Активните тийнейджърски момчета изискват още повече.

Децата, които растат и се развиват нормално и се занимават с редовна физическа активност, обикновено не трябва да броят калории. Когато им се предоставят редица здравословни възможности за ядене, повечето умерено активни деца естествено ядат количеството храна, което тялото им изисква.

Какво представляват калориите?

Калорията е единица, която измерва енергията. Калориите обикновено се използват за измерване на енергийното съдържание на храни и напитки. За да отслабнете, трябва да ядете по-малко калории, отколкото тялото ви изгаря всеки ден.

Как да намалим приема на калории?

Калориите са просто мярка за енергия. За да напълнеете, трябва да консумирате повече калории, отколкото изразходвате. И обратно, отслабвате, ако използвате повече калории, отколкото консумирате.

Въпреки това, намаляването на калориите, без да се съобразявате кои храни ядете, обикновено не е устойчив начин за отслабване. Например, изборът на храни с по-голяма хранителна стойност ще донесе повече полза на вашето здраве, отколкото да изберете храни, бедни на хранителни вещества.

Въпреки че работи за някои хора, повечето огладняват бързо и в крайна сметка се връщат към старите си навици.

Поради тази причина е силно препоръчително да направите няколко други постоянни промени, които да ви помогнат да поддържате калориен дефицит в дългосрочен план, без да се чувствате гладни.

Доказано е, че следните храни и промени в начина на живот, основани на доказателства, помагат на хората да отслабнат.

Може да прочетете част 2 на “Колко калории трябва да приемате на ден, за да отслабнете?”, като цъкнете на линка тук : ЧАСТ 2.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *