fbpx

30 начина за естествено отслабване (подкрепени от науката) – част 1

В интернет има много информация за лошо отслабване.
Голяма част от препоръчаното в най-добрия случай е под въпрос и не се основава на някаква действителна наука.
Има обаче няколко естествени метода, за които действително е доказано, че работят.
Ето 10 лесни начина за отслабване по естествен път.

  1. Добавете протеин към вашата диета
    Що се отнася до загубата на тегло, протеинът е царят на хранителните вещества.
    Вашето тяло изгаря калории, когато усвоява и метаболизира протеина, който ядете, така че диетата с високо съдържание на протеини може да засили метаболизма с до 80–100 калории на ден.
    Диетата с високо съдържание на протеини също може да ви накара да се почувствате по-сити и да намалите апетита си. Всъщност някои проучвания показват, че хората ядат над 400 по-малко калории на ден, когато са на диета с високо съдържание на протеини. Дори нещо толкова просто като яденето на високо протеинова закуска (като яйца) може да има мощен ефект.
  1. Яжте зърнени и непреработени храни
    Едно от най-добрите неща, които можете да направите, за да станете по-здрави, е да основавате диетата си на зърнени храни.
    Правейки това, вие елиминирате по-голямата част от добавената захар, добавените мазнини и преработената храна.
    Повечето пълноценни храни са естествено много засищащи, което улеснява поддържането на здравословни граници на калории.
    Освен това, яденето на пълноценни храни също осигурява на тялото ви много важни хранителни вещества, от които се нуждае, за да функционира правилно.
    Загубата на тегло често следва като естествен страничен ефект от яденето на подобен тип храна.
  1. Избягвайте преработените храни
    Преработените храни обикновено са с високо съдържание на добавени захари, добавени мазнини и калории.
    Нещо повече, преработените храни са създадени, за да ви накарат да ядете възможно най-много. Те са много по-склонни да причинят пристрастяване, отколкото необработените храни.
  1. Запасете се със здравословни храни и закуски
    Проучванията показват, че храната, която държите вкъщи, силно влияе върху теглото и поведението при хранене.
    Винаги когато разполагате със здравословна храна, вие намалявате шансовете да се храните нездравословно.
    Има и много здравословни и естествени закуски, които са лесни за приготвяне и можете да ги вземете със себе си в движение. Те включват кисело мляко, цели плодове, ядки, моркови и твърдо сварени яйца.
  1. Ограничете приема на добавена захар
    Храненето с много добавена захар е свързано с някои от водещите болести в света, включително сърдечни заболявания, диабет тип 2 и рак.
    Средно американците ядат около 15 чаени лъжички добавена захар всеки ден. Това количество обикновено се крие в различни преработени храни, така че може да консумирате много захар, без дори да осъзнавате.
    Тъй като захарта има много имена в списъците на съставките, може да бъде много трудно да се разбере колко захар всъщност съдържа даден продукт.
    Намаляването на приема на добавена захар е чудесен начин да подобрите диетата си, тъй като по този начин вие изключвате много типове храна, които по принцип не бихте- например хлебните изделия (много хора не знаят, че в тях всъщност се съдържа много захар).
  1. Пийте вода
    Всъщност има истина в твърдението, че пиенето на вода може да помогне при отслабване. Пиенето на 0,5 литра вода може да увеличи изгорените калории с 24–30% за един час след това.
    Пиенето на вода преди хранене може също да доведе до намален прием на калории, особено за хора на средна възраст и възрастни хора.
    Водата е особено добра за отслабване, когато замества други напитки с високо съдържание на калории и захар.
  1. Пийте (неподсладено) кафе
    За щастие хората осъзнават, че кафето е здравословна напитка, заредена с антиоксиданти и други полезни съединения.
    Пиенето на кафе може да подпомогне загубата на тегло чрез увеличаване на енергийните нива и количеството калории, които изгаряте.
    Кофеинизираното кафе може да ускори метаболизма ви с 3–11% и да намали риска от развитие на диабет тип 2 с колосалните 23–50%. Освен това, черното кафе е много удобно за отслабване, тъй като може да ви накара да се чувствате сити, но не съдържа почти никакви калории.
  1. Добавка с глюкоманан
    Глюкомананът е едно от няколкото хапчета за отслабване, за които е доказано, че действат.
    Това водоразтворимо, естествено диетично влакно идва от корените на растението коняк, известно още като слон ямс.
    Глюкомананът е с ниско съдържание на калории, заема място в стомаха и забавя изпразването на стомаха. Той също така намалява усвояването на протеини и мазнини и подхранва полезните чревни бактерии. Смята се, че изключителната му способност да абсорбира водата го прави толкова ефективен за отслабване. Една капсула е в състояние да превърне цяла чаша вода в гел.
  1. Избягвайте течните калории

Течните калории идват от напитки като сладки безалкохолни напитки, плодови сокове, шоколадово мляко и енергийни напитки.
Тези напитки са вредни за здравето по няколко начина, включително повишен риск от затлъстяване. Едно проучване показва драстично 60% увеличение на риска от затлъстяване сред децата за всяка дневна порция подсладена със захар напитка.
Също така е важно да се отбележи, че мозъкът ви не регистрира течни калории по същия начин, по който прави твърдите калории, така че в крайна сметка добавяте тези калории върху всичко останало, което ядете.

  1. Ограничете приема на рафинирани въглехидрати
    Рафинираните въглехидрати са въглехидрати, при които повечето от полезните им хранителни вещества и фибри са отстранени.
    Процесът на рафиниране не оставя нищо друго, освен лесно смилаеми въглехидрати, което може да увеличи риска от преяждане и болести.
    Основните хранителни източници на рафинирани въглехидрати са бяло брашно, бял хляб, бял ориз, газирани напитки, сладкиши, леки закуски, сладкиши, тестени изделия, зърнени закуски и добавена захар.

Източник : www.healthline.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *